دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی

مدرسۀ ایرانی معماری ایرانی

۰۵ آذر ۱۴۰۱ | ۰۹:۴۲ کد : ۵۰۸۸ در دانشکده چه می‌گذرد؟
تعداد بازدید:۴۱۴

سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در راستای اجرایی نمودن اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامۀ زیرنظام، تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، در نظر دارد با همکاری جمعی از صاحبنظران در عرصۀ معماری کشور، همچون ادوار گذشته نسبت به برگزاری دهمین همایش و نمایشگاه ملی و سومین همایش بین‌المللی «مدرسه ایرانی معماری ایرانی»، در اسفند ماه سال جاری اقدام نماید.

این همایش، در پی شناسایی طرح‌هایی است که بر گفتمان معماری مدرسه در بستر ایران، اثرگذار بوده و به عنوان مکان آموزش و فضای پرورش، به تعالی و تحول این حوزة فرهنگی کمک نمایند. همایش مدرسه ایرانی معماری ایرانی نه تنها به کارهای برجستۀ طراحی معاصر مدارس ارج می‌نهد، بلکه پروژه‌هایی را شناسایی می‌کند که راه‌حل‌های نوین و قابل تعمیمی را برای پاسخگویی به مشکلات توسعۀ آموزش و ایفای نقش مؤثر در جامعۀ محلی نمایانگر می‌سازند.

بدین منظور از علاقمندان در حوزة معماری فضاهای آموزشی، با هدف دستیابی به مدارس با هویت، مزین به ارزشها و اصالت‌های جامعۀ اسلامی، دعوت به عمل می‌آید آثار خود را به منظور ارائه در همایش و نمایشگاه و شرکت در مسابقه، ارسال نمایند. همایش دورة دهم، همانند دوره‌های پیشین، با «محوریت طراحی مدرسه» برگزار می‌گردد که این امر در بخشهای مختلف، مورد توجه قرار می‌گیرد: از جمله «مسابقۀ طراحی مدرسه»، «مسابقۀ مدرسه‌های اجراشده»، «مسابقۀ مستندنگاری فضاها» و «فراخـوان مقالات مرتبط با امر طراحی مدرسه».

ماحصل آثار این مسابقات در دو روز همایش به بحث گذارده خواهد شد و در نمایشگاه همایش عرضه می‌شود.


لینک دانلود فایل