مراسم تقدیر از تیم دانشجویان مسابقات دهگانه خورشیدی سال ۲۰۲۲ برگزار شد

۲۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۵۵ کد : ۴۸۸۴ در دانشکده چه می‌گذرد؟
تعداد بازدید:۱۱۷۳

مراسم تقدیر از تیم دانشجویان دانشگاه هنر که در مسابقات دهگانه خورشیدی سال ۲۰۲۲ در حوزه طراحی ساختمان اداری موفق به کسب رتبه سوم شدند عصر روز سه شنبه ۲۴ خرداد ماه سال جاری در سالن اجتماعات با حضور اعضای هیات رییسه ی دانشگاه، اعضای هیات علمی دانشکده ی معماری و شهرسازی، اساتید مدعو و دانشجویان برگزار شد.

دکتر معظمی معاون پژوهش و فناوری دانشکده معماری و شهرسازی ضمن خیر مقدم و ابراز خرسندی از حضوری شدن دانشگاه کسب این موفقیت را تبریک گفتند.

در ادامه ی مراسم دکتر حسینی رییس دانشکده ی معماری و شهرسازی نیز ضمن خیرمقدم گفتند: اهمیت این رتبه از اینجا آشکار می شود که در سال ۲۰۲۱ همین رتبه را دانشگاه هاروارد به دست آورده بود و اینک این مقام با تلاشهای همه ی عوامل دانشکده ی معماری و شهرسازی نصیب دانشگاه هنر شده است.

دکتر فیاض به عنوان رهبر این تیم ضمن قدردانی از حضور اعضای هیات رییسه توضیحاتی در مورد این مسابقه ارایه کردند. ایشان گفتند: این مسابقه به صورت سالانه و در حوزه های مختلف از طراحی تا ساخت در زمینه انرژی های پاک و صرفه جویی انرژی، بین تیم های دانشجویی و دانشگاهی از کلیه دانشگاه های جهان برگزار می گردد. در مسابقات ۲۰۲۲ میلادی، 55 تیم از 38 دانشگاه مشهور دنیا شرکت کردند. تیم های ایرانی شرکت کننده در این مسابقات از سال 2018 تا کنون از دانشگاه های تهران، پارس، شریف، بهشتی، شیراز و دانشگاه هنر بودند. تیم دانشجویان دانشگاه هنر از سال 2018 تا 2022 سه دوره در این مسابقات شرکت کرده است. شایان ذکر است به جز تیم دانشگاه هنر در سال جاری هیچ تیم ایرانی دیگری تا کنون موفق به کسب رتبه در این مسابقات نشده است. در این دوره رقیبان تیم دانشگاه هنر، از بین دانشگاه های تراز اول دنیا بودند.

در ادامه ی مراسم دکتر رنجبران معاون پژوهش و فناوری ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جلسه گفتند: دانشکده ی معماری و شهرسازی یکی از پرثمرترین و افتخارآفرین ترین دانشکده های دانشگاه هنر است. آمار تولید مقالات در این دانشکده گواه این مطلب است. ایشان به فعالیتهای انجام شده در عرصه ی دیپلماسی علمی و هنری و انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه هنر بلگراد اشاره کردند و گفتند یکی از برنامه های اصلی معاونت پژوهشی دیپلماسی علمی و هنری است.

دکتر رازقی معاون آموزشی و عضو هیات رییسه ی دانشگاه ضمن تبریک کسب این موفقیت گفتند: موضوع آموزش را می توان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرار داد. فضای آموزش باید فضایی پویا باشد. امروز کسب این موفقیت را مدیون همین پویایی و نگاه به جنبه های دیگر آموزش هستیم چرا که اگر تنها به حضور در کلاس و آموزش اکتفا می شد قطعا آموزش انجام شده بود ولی چنین دستاوردی حاصل نمی شد. باید تمام تلاشها در این راستا باشد که دانشگاه را از دانشگاه آموزش محور به سمت دانشگاه مهارت محور و پژوهش محور ببریم. 

در پایان مراسم به رسم یادبود لوح تقدیری به اعضای تیم دانشجویی و دکتر فیاض اعطاء شد.